Tervehdys foorumille!
Vaihtui auto juuri ja mikäs sen sopivampaa kuin samalla rekisteröityä uuteen paikkaan ihmettelemään mitä sitä tulikaan taas tehtyä. Löytyi tosi nätti loppuvuodesta -23 kilvitetty ja vähän ajettu Superb iV Sportiline varustein. Varusteet ok, vaihtotarjous parempi kuin muualla ja se oli menoa sitten. Nyt ruvetaan harjoittelemaan hybridin kanssa yhteiseloa. Kuvia laitan kunhan saan siivottua liikkeen tekemän aika suurpiirteisen fiksin.
Skoda Superb Combi 1.4 TSI PHEV SportLine iV Business
- J.Aspinen
- Site Admin
- Viestit: 288
- Liittynyt: 10 Maalis 2024 20:22
- Paikkakunta: Kerava
- Has liked: 28 times
- Been liked: 139 times
- Viesti:
Re: Skoda Superb Combi 1.4 TSI PHEV SportLine iV Business
Tervetuloa foorumille!
Retrofit, koodaukset, päivitykset, ohjelmoinnit, OE avaimet, ajonestot, moottorin ja vaihteistojen optimoinnit sekä muut ecujen muokkaukset.
040-7049099
VAG Tech
info@vagtech.fi
040-7049099
VAG Tech
info@vagtech.fi
Re: Skoda Superb Combi 1.4 TSI PHEV SportLine iV Business
Kuvia ja varuste-esittelyitä odotellessa!
B8.5 GTE, Black Nr. 1.
Re: Skoda Superb Combi 1.4 TSI PHEV SportLine iV Business
Noniin, siinä menikin aika monta tuntia autoa tiskatessa. Ovien välit oli melko paksussa savessa ja muutamia naarmuja hiukan kiillottelin piiloon. Päälle joku Mequiarsin vaha mitä sattui löytymään hyllystä. Aika hyvä tuli.
Autoliikkeen rekisterikilven taustat lensi samantien roskiin ja kangasmatot pitäisi laittaa kumisten tilalle vielä pariksi kuukaudeksi.
Vielä ei harmita auton vaihto. En pitänyt Superbia vaihtoehtona alkuun ollenkaan, mutta joku tuossa Sportlinessä säväytti kun sen autoliikkeessä näin. Tumma ja hieno sisusta miellytti. Samoin ulkopuolen värimaailma. Ei ole jotenkin niin pappamainen kuin ne muut varustetasot.
Tässä on ihan runsaat varusteet ja ne itselle tärkeimmät löytyy. Webasto, vetokoukku, matriisiledit, sähköpenkki, avaimeton järjestelmä, langaton Android Auto, lämmitettävä tuulilasi, adaptiivinen vakkari, sähköluukku, yms. Jotenkin oudosti lämmitettävät takapenkit puuttuu, mitkä yleensä näistä on löytynyt. Sitten on jotain itselle täysin turhia juttuja, kuten 360 kamera ja automaattinen pysäköintiavustin.
Hyvin tuntuu näin kesäkeleillä riittävän akussa potku nurkka-ajoihin. Vähän tuossa hybridijärjestelmässä ja erilaisissa ajomoodeissa on vielä opiskeltavaa, että mikä sopii mihinkin tilanteeseen. Ensi viikolla tulee vähän pidempää siirtymää ja sitten selviää miten bensa maistuu. Muuten kaikki toimii ja ei ole mitään kummallisuuksia tullut vastaan. Tai no takaluukun pumput on jotenkin huteran oloiset, niissä on klappia aika paljon. En tiedä kuuluuko niiden olla sellaiset.
Taakse taidan laittaa roiskeläpät. Aika karkea alkaa olla takapuskurin maali pyörän takaa. Ei ne kauniit ole, mutta ei myöskään puhki kulunut maali.
Autoliikkeen rekisterikilven taustat lensi samantien roskiin ja kangasmatot pitäisi laittaa kumisten tilalle vielä pariksi kuukaudeksi.
Vielä ei harmita auton vaihto. En pitänyt Superbia vaihtoehtona alkuun ollenkaan, mutta joku tuossa Sportlinessä säväytti kun sen autoliikkeessä näin. Tumma ja hieno sisusta miellytti. Samoin ulkopuolen värimaailma. Ei ole jotenkin niin pappamainen kuin ne muut varustetasot.
Tässä on ihan runsaat varusteet ja ne itselle tärkeimmät löytyy. Webasto, vetokoukku, matriisiledit, sähköpenkki, avaimeton järjestelmä, langaton Android Auto, lämmitettävä tuulilasi, adaptiivinen vakkari, sähköluukku, yms. Jotenkin oudosti lämmitettävät takapenkit puuttuu, mitkä yleensä näistä on löytynyt. Sitten on jotain itselle täysin turhia juttuja, kuten 360 kamera ja automaattinen pysäköintiavustin.
Hyvin tuntuu näin kesäkeleillä riittävän akussa potku nurkka-ajoihin. Vähän tuossa hybridijärjestelmässä ja erilaisissa ajomoodeissa on vielä opiskeltavaa, että mikä sopii mihinkin tilanteeseen. Ensi viikolla tulee vähän pidempää siirtymää ja sitten selviää miten bensa maistuu. Muuten kaikki toimii ja ei ole mitään kummallisuuksia tullut vastaan. Tai no takaluukun pumput on jotenkin huteran oloiset, niissä on klappia aika paljon. En tiedä kuuluuko niiden olla sellaiset.
Taakse taidan laittaa roiskeläpät. Aika karkea alkaa olla takapuskurin maali pyörän takaa. Ei ne kauniit ole, mutta ei myöskään puhki kulunut maali.
- Liitteet
-
- 20240712_203412.jpg (2.5 MiB) Katsottu 209 kertaa
-
- 20240712_203433.jpg (2.1 MiB) Katsottu 209 kertaa
-
- 20240712_203400.jpg (951.62 KiB) Katsottu 209 kertaa
Re: Skoda Superb Combi 1.4 TSI PHEV SportLine iV Business
Hitto noi Skodat on yleisesti suht hyvillä varusteilla verrattuna saman ikäisiin Passatteihin
Upea auto ja todella hyvät varusteet
Kannattaa seurata Passatin GTE keskustelua myös. Liippaa melko läheltä sun autoa.
Upea auto ja todella hyvät varusteet
Kannattaa seurata Passatin GTE keskustelua myös. Liippaa melko läheltä sun autoa.
B8.5 GTE, Black Nr. 1.
Re: Skoda Superb Combi 1.4 TSI PHEV SportLine iV Business
Palattu kotia kesälomareissulta ja pääsin kunnolla testaamaan miten bensaa kuluu pitkää siivua ajettaessa. Ja kuluuhan sitä, mutta onneksi varsin kohtuullisesti kunhan akku täynnä lähdössä. Kaksi aikuista, kaksi lasta, koira ja matkatavarat kuormana.KKN kirjoitti: ↑12 Heinä 2024 21:57 Hyvin tuntuu näin kesäkeleillä riittävän akussa potku nurkka-ajoihin. Vähän tuossa hybridijärjestelmässä ja erilaisissa ajomoodeissa on vielä opiskeltavaa, että mikä sopii mihinkin tilanteeseen. Ensi viikolla tulee vähän pidempää siirtymää ja sitten selviää miten bensa maistuu.
Menomatka 370km, josta noin puolet 120km/h moottoritietä. Lähdössä akku 100%, navigaattoriin kohteen osoite ja hybrid-mode päälle. 5L/100km kulutuksella selvittiin ja perillä akku finaalissa.
Paluumatka tultiin hiukan lyhyempää ja hitaampaa maisemareittiä 350km. Akku 100% lähdössä ja keskikulutus 4.7L/100km.
Sen lisäksi että auto on varsin mukava matka-ajossa ja suorituskyky ohituksissa tarvittaessa reipas, olen tyytyväinen noihin lukemiin. Olen tankannut auton yhden kerran ja silloin nollasin kaikki laskurit. 1215km on kaiken kaikkiaan nyt päästy yhdellä bensatankillisella ja keskikulutuksella 3.8L/100km.
Re: Skoda Superb Combi 1.4 TSI PHEV SportLine iV Business
Tilasin oven koloon menevän lumiharjan (toisella puolella on jo sateenvarjo), sekä kumisen tuulisinpesunesteen korkki/täyttösuppilon ja roiskeläpät taakse. Ne täytyy askarrellapaskarrella paikoilleen kun kerkiää. Roiskeläpät ehkä vasta talvirenkaiden vaihdon yhteydessä, kun on aika tiukka väli.
Talvirenkaista puheen ollen, ne oli vähän hukassa myyjällä, mutta tänään löytyivät ja kävin hakemassa pois. 17" talvipyöristä oli alunperin puhetta, mutta olivatkin 18" alkuperäisin Pegasus vantein ja Contin kitkoilla. En valita, vaikka vähän ehkä turhan isot ja leveät talvirenkaiksi omaan makuun, mutta kohtahan sen näkee miten toimii.
Vauhtiin kun pääsin, niin kesäkumit vaihdoin toisenlaisiin. Ehkä vähän turhamaisuuttani, mutta pilkunviilaajan luonne ei antanut periksi. Muuten niin mukavan hiljainen auto, mutta rengasmelua oli kuin edellisessä Octaviassa konsanaan. Alkuperäiset kumit Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3. Hyviltä tuntui muuten, mutta se melu oli melkoinen välillä. Rengasliike otti ne vanhat 5-6mm pinnalla olevat vaihdossa ja hyvittikin ihan kohtuusumman. Tilalle tuli Nokian Hakka Black 3 SilentDrive, jossa joku vaahtomuovi vaimennus sisällä. Hiukan jännitti, että menikö monta sataa kankkulan kaivoon, mutta on niissä selkeä ero melussa Nokian hyväksi. Nyt tuntuu kuin menisi sukkasillaan kaupungissa ja satasen vauhdissakin rohina vaihtui vaimeaan humimaan. Aavistuksen pehmeämmän tuntuiset ja ei kovin sporttiset renkaat, mutta mukavuus olikin se pääasia.
Talvirenkaista puheen ollen, ne oli vähän hukassa myyjällä, mutta tänään löytyivät ja kävin hakemassa pois. 17" talvipyöristä oli alunperin puhetta, mutta olivatkin 18" alkuperäisin Pegasus vantein ja Contin kitkoilla. En valita, vaikka vähän ehkä turhan isot ja leveät talvirenkaiksi omaan makuun, mutta kohtahan sen näkee miten toimii.
Vauhtiin kun pääsin, niin kesäkumit vaihdoin toisenlaisiin. Ehkä vähän turhamaisuuttani, mutta pilkunviilaajan luonne ei antanut periksi. Muuten niin mukavan hiljainen auto, mutta rengasmelua oli kuin edellisessä Octaviassa konsanaan. Alkuperäiset kumit Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3. Hyviltä tuntui muuten, mutta se melu oli melkoinen välillä. Rengasliike otti ne vanhat 5-6mm pinnalla olevat vaihdossa ja hyvittikin ihan kohtuusumman. Tilalle tuli Nokian Hakka Black 3 SilentDrive, jossa joku vaahtomuovi vaimennus sisällä. Hiukan jännitti, että menikö monta sataa kankkulan kaivoon, mutta on niissä selkeä ero melussa Nokian hyväksi. Nyt tuntuu kuin menisi sukkasillaan kaupungissa ja satasen vauhdissakin rohina vaihtui vaimeaan humimaan. Aavistuksen pehmeämmän tuntuiset ja ei kovin sporttiset renkaat, mutta mukavuus olikin se pääasia.
Re: Skoda Superb Combi 1.4 TSI PHEV SportLine iV Business
Tänään pääsin koittamaan toimintamatkaa pelkällä sähköllä. Ilma 21-22 astetta, lähes tyyntä. Ilmastointi päällä ja pyynti 21.5 astetta. 59km kohdalla liikennevaloista lähdettäessä pärähti polttomoottori käyntiin. Kilometrin tai kaksi olisi varmasti saanut vielä tiristettyä lisää, jos olisi ollut ilmastointi pois ja reitti parempi. Ihan hyvä lukema tuokin ja täysin speksien mukainen, tai itseasiassa vähän parempi, kun WLTP lupaus on 57km. Keskinopeus oli noin 56km/h.
Re: Skoda Superb Combi 1.4 TSI PHEV SportLine iV Business
Mäkin pääsen fl-passatilla yli 60 km vetoihin. Ero pre-fl on huikea!
B8.5 GTE, Black Nr. 1.
Re: Skoda Superb Combi 1.4 TSI PHEV SportLine iV Business
15tkm ensimmäinen huolto tehty ja matka jatkuu. Iloisena yllätyksenä autossa on voimassa oleva huolenpitosoppari 45tkm asti. Alunperin epäiltiin sen olleen ensimmäisen omistajan ottama lisäpalvelu, mikä on jäänyt kummittelemaan järjestelmiin ja ei siirry seuraavalle. Ilmeisesti kyseessä onkin ollut joku kamppis ja se siirtyi nyt meille.
Re: Skoda Superb Combi 1.4 TSI PHEV SportLine iV Business
Pääsin itsekin juuri yli 60km, mutta sai ihan tosissaan pihistellä. Reitti sekä keli aika optimaaliset. Ilmastointi pois ja Eco-mode päällä. Vaihteisto B-modessa. Ei kuormaa, bensatankissa jäljellä 1/3. Näillä eväin 65km pääsin sähköllä ja sitten loppumatka bensalla. 14.1kWh/100km oli sähkönkulutus ja keskinopeus 56km/h siinä kohtaa kun polttis käynnistyi. Normaalissa arkiajossa ei tuollaiset lukemat onnistu millään, puhumattakaan talvihommista, mutta mielenkiintoista oli kokeilla.